Шановний пане Тарасе, я Дика Марія, сестра художника Ягоди Мирослава Яковича, звертаюся до Вас у відкритому листі, бо всі інші мої спроби та спроби громадськості, (Гребенюкової З.В. та Туркала Р.В.) в усній та письмовій формі достукатись до Вас зазнали фіаско. Ото ж я обрала відкритий лист як спосіб отримання від Вас інформації, яка важлива для мене і моєї мами Запісоцької В.П.
Йдеться про те, що після смерті мого брата, Ягоди. М.Я., почали відбуватися не зрозумілі речі, пов’язані з його творчим спадком. Йдеться про виставку, що присвячена річниці смерті Мирослава Ягоди і на даний час відбувається в картинній галереї, директором якої Ви є.
Прошу надати мені наступну інформацію, яку бажає отримати спадкоємець автора, моя мати – Запісоцька В.П.:
1. Походження та датування кожного твору, виставленого на експозицію (детальний опис творів).
2. Який правовий статус робіт Мирослава Ягоди, які експонуються на виставці?
3. Який правовий статус робіт Мирослава Ягоди, що з Ваших слів, були передані ним особисто галереї?
4. Чому немає біографії художника на експозиції та в каталозі? (Є лише художня інтерпретація (мемуари).
5. Чому немає чіткого датування робіт на експозиції та в каталозі виставки?
6. Чому на експозиції та в каталозі виставки немає аналітичного та критичного наукового тексту стосовно творчості Мирослава Ягоди? (Є лише короткі рефлексії кураторів).
7. Чому на експозиції та в каталозі не вказано, до якої колекції належить кожен твір (назвати власників колекцій), що експонується?
8. Чому не вказано, скільки і які з робіт Мирослава Ягоди, що експонуються знаходяться на депозиті у галереї мистецтв ім. Б.Г.Возницького?
9. Чи здійснювалася перевірка і підтвердження наявності права власності у колекціонерів на картини Мирослава Ягоди, що експонуються? Якщо так, прошу надати копії від повідних правочинів!
10. Що було зроблено для унеможливлення експонування робіт, що були викрадені з майстерні Мирослава Ягоди кілька років тому, про що були публікації у ЗМІ (особливу увагу прошу приділити графіці)?
11. Як Ви оцінюєте ризик того, що відсутність датування і походження робіт може призвести до легітимізації через виставку та каталог робіт які або ж не мають авторства Мирослава Ягоди, або ж були здобутими незаконним шляхом?
12. Чи має галерея мистецтв підтвердження права на використання фільму 10-річної давності про Мирослава Ягоду, що транслюється у одному із залів експозиції? Ким, та від кого був отриманий дозвіл на висловлювання матері автора Запісоцької В.П.
13. Ким була надана на експозицію робота «Новий рік», яка булла знята з виставки, однак міститься в каталозі? Пояснити походження даної роботи.
14. Чому не було проінформовано родину автора, про підготовку та проведення даної виставки та чому не запрошено родину на відкриття виставки?
15. Чому реставраційні роботи, завданням яких є зберегти, чи відновити автентичний вигляд роботи автора, були зроблені не належним чином? Йдеться, як мінімум, про нанесення на полотно верхнього шару лаку, що є грубим порушенням технології роботи Мирослава Ягоди, тобто іншими словами, нищення твору.
Сподіваюся, що можливо цього разу ви не проігноруєте звернення матері і сестри покійного художника Мирослава Ягоди і дасте чіткі відповіді, які будуть підтверджені відповідними документами.
З повагою родина Мирослава Ягоди.